Vi måste prata om julbyn!

Bilder från Starstables hemsida

Jag tillhör skaran som kan bli frustrerade över när spelet står still - alltså när det inte finns några längre uppdragskedjor att göra. Jag har haft långa pauser - senast höll det på i nästan ett år - på grund av bristen av stimulans vid spelandet. Så skoj är det inte att logga in och mata hästen, det behövs något lockande för att logga in. Vi brukar skämmas bort varje vinter med ett nytt område - men visst kan man väl påstå att vi i år får två(!) nya områden?! Jag tycker att Tomtens julby är bland det finaste områden vi fått ta del av! Älskar norrskenen, de små stugorna med de stämningsfulla ljusen, att halka runt på isen och leta efter små otäcka tomtenissar haha! En annan sak som gör området så ljuvligt är de nya musikspåren. Både i byn men också då man rider förbi slädarna som befinner sig lite här och var runt Jorvik. Och här har man lyckats tycker jag i och med att leta julnissar varje dag. Det får mig att vilja logga in och spela!

 
 



 
 
 
 
Jag tycker också det är motiverande att genomföra uppdrag eftersom man belönas genom att kunna byta in sina julönskningar mot valfritt föremål i den stora grottan. 
 
Tankar och idéer | |
Upp