Om man fick önska fritt!

I brist på stora uppdateringar likt nya områden eller längre följetonger av huvudstoryn har spelet uppdaterat sitt nuvarande utseende vilket har varit väldigt roligt. Allt ifrån starthästar till redan befintliga områden. Därför har jag blivit mer sugen på uppfräschningar och förnyelser av vårt kära spel. 
 
När jag köpte en ponny slog det mig att det låter märkligt när den gnäggar. Alla hästar låter likadana när de gnäggar och frustar, och jag tycker att det vore roligare med olika läten på olika raser. I synnerhet ponnyn, som borde ha ett gällare läte!
 
Jag har också funderat på hästens look. När ska vi kunna frisera våra hästar ytterligare? Vi har haft samma gamla man- & svansstilar i typ hundra år och jag hade älskat en större variation av dessa. 
 
Mer utrustning. Både mer varianter av träns och sadlar, schabrak och benlindor. Men jag hade älskat nya sådana, typ pullarträns, remontträns, hjälptyglar (enbart för att få en realistisk look). Varför inte grimmor och täcken? Låt fantasin flöda...
 
En möjlighet att släppa ut hästen i hagen. Låt säga att dörren i bakre delen av stallet ledde ut till en egen paddock och lite hagar dit man kunde gå ut med sina hästar. Kanske ett höförråd (i stället för att förvara hö i ryggsäcken...)? Se hästen lyckligt trava runt i sin hage! Träna hemma i sin egen paddock med bommar och lite cavalettihinder. Koner och bokstäver för dressyrpass. Yes!

Apropå trav. Vi har tre varianter av galopp - skulle älska om det fanns tre varianter av trav! Den vi har nu är mer en slags kort/samlad trav. Skulle även vilja ha en arbetstrav och en förlängd/ökad trav. Såå coolt! 
 
Vad drömmer ni om? :) 
 
 
Tankar och idéer | |
Upp