Lite pladder om drömhästar...

God kväll hörni! Vad otroligt positivt överraskad jag var igår efter att ha sett att onsdagens uppdatering inte enbart innebar en ny hästras, utan även nya uppdrag hos Tomten! Jag tycker det är supermysigt att bara lalla runt i snön och leta efter tomteluvor, och de tre (fyra) nya nissarna vi fick lära känna var himla filuriga tycker jag. 
 
Anyway, jag kommer inte köpa en connemara av den anledning att ingen av färgerna föll mig i smaken. Den gula är supersöt, den grå likaså och den bruna tycker jag var otroligt välgjord med sina detaljer. Faktum är att jag tycker att hästarna blir mer och mer snygga, alltså med detaljer som utvecklas i form av hårremmar, "delade" maner, skakningar och så vidare. Gångarterna blir bättre och bättre, ju mer vi spelare lyfter fram våra synpunkter desto bättre kommer hästarna bli. Nu saknar jag bara stora hästar med varierade, verklighetstrogna färger.
Hannoveranaren är som sagt min stora favorit, med det engelska fullblodet tätt inpå. Drömmen hade varit en palomino-hanno med strimbläs, lite mörkt runt ögon och mule med vita tecken på benen (kronrand, halvstrumpa el dyl). Palomino/isabell kommer alltid vara min favorit! Dröm nummer 2 skulle vara en helbrun häst med svarta täckhår med en vit bläs och något vitt på benen. Åh!
En häst som just nu står på inköpslistan är den bruna hannon i Gyllenbladsstallet. Jag har dock varit tveksam eftersom jag tycker den är så odetaljerad i sin färg. Eftersom jag är en riktig spara och inte vill slösa mina star coins på något jag kommer ångra senare så vill jag vänta liiite lite utifall att det kan komma nya färger snart! Men jag rider förbi då och då för att glo lite på den... ;)

En annan favorit är fux med höga vita strumpor. Men jag tycker min Copperdash fyller den önskningen rätt väl! I synnerhet när han bär vita benlindor...!
 
Tankar och idéer | |
Upp