Spansk kärlek vid första ögonkastet

Goldsister *1998
 
Dagen då de spanska andalusiska hästarna äntrade Jorvik var jag så spänd på att få logga in på servern och köpa den isabellfärgade av dem. Hon var det vackraste jag skådat på länge! Jag hade längtat efter en isabellfärgad, då de som redan fanns inte föll mig i smaken var hon som en gåva från ovan, haha. Hon är en stor donna som tar plats och hörs, då hon gärna sparkar i boxväggen för att få sin mat först. Men de gamla ska behandlas med värdighet! Hon är ingen superhäst men fungerar som en läromästare då hon inte är sen med att säga ifrån om ryttaren gör fel. Hon är inte elak utan bara rättvis, som ett sto ska vara! Vi har som högst deltagit i ett par klubbtävlingar som gått bra, framför allt för att hon kan bli stressad i transporten och därmed inte vill åka långa sträckor. På sommaren lyser hon som solen men när hon klipps på vintern blir hon mer dassig i färgen, och eftersom donnan också är lite frusen får hon i stället ha ett glansigt täcke som både värmer och framhäver hennes skönhet.
 
 
Mina hästar | |
Upp