Halloj i vintermörkret!

Trist väder ute och jag har precis lämnat in ett stort skolarbete, perfekt för att spendera dagen på världens bästa onlinespel :)
Igår fick vi årets första uppdatering som gav oss tre nya hästar. Jag tycker att alla är jättefina och särskilt då hannoveranaren eftersom den rasen ligger mig nära hjärtat. Färgen är ju dock direkt copy-pastead från det grå engelska fullblodet. Och jag har supersvårt för färgen, jag vet inte riktigt vad det är! Men det känns som att hästen är målad och jag kan inte se färgen i verkligheten liksom. Googlar man "grey hanoverian" så är det apelkastade hästar med synliga prickar. Men, utöver detta så gillar jag den verkligen och jag kanske slår till, för den där bläsen gör sitt, och jag kan tänka mig hur vacker den blir i lång man och snygg dressyrutrustning... Sen att grå är en tacksam färg som matchar exakt varje färg på schabraket också ;) Förutom brun och beige kanske.


Den leverfärgade connemaran var ingen hit för mig dock, superfin färg egentligen men som tyvärr inte kommer till sin fulla rätt på grund av bristen av detaljer, i mitt tycke! Den blir liksom lite dassig, nästan att den ser lite dammig ut och skulle behöva tvättas lite haha! 
Flugskimmeln däremot är ju en tiopoängare, connemaran överlag tycker jag är en av de snyggaste raserna i spelet tack vare perfekta gångarter och snygga animationer. Flugskimmeln känns som en häst jag kan se i verkligheten! Riktigt gullig. Bra jobbat, SSO!
 


Onsdagsuppdateringar | |
#1 - - Delfina:

Kan inte annat än att hålla med om färgen på hannoveranaren, och tyvärr var den leverfärgade connemaran inte heller någon favorit.
Flugskimmeln är himla söt <3

Upp