Ett nytt Silverglade

Wow vad paff jag blev när jag satt på jobbet och scrollade på Instagram, och nåddes av nyheterna att hela Silverglade ska uppdateras!!!! Jag blev helt tokig och hypertaggad när jag såg bilderna, SÅ fint! Sen gick jag in på hemsidan och läste själva nyheten, och då blev jag lite osäker... När jag insåg att det var i samma tappning som Mistfall så blev jag rädd för att hela Jorvik ska bli sådär kallt, utan dagsljus och med en blå toning i luften... 
 Men precis som det sägs i intervjun, så behöver hela Jorvik bli enhetligt. Det är inte meningen att man ska nås av en ny värld när man rider genom tunneln till Mistfall, hela Jorvik ska vara som en saga.
 Jag läste kommentarerna på instagraminlägget och höll först med när det önskades om mer realistiska miljöer. jag älskar spelet just för att det är realistiskt med sina vackra hästar, utrustning, gångarter, funktioner såsom ryktning och kratsa hovarna... Men å andra sidan, det är inget särskilt realistiskt spel med tanke på att vår största fiende är en jättebläckfisk... 
 Jag är tudelad!!!! Men, jag ser i skrivande stund på Esmeralda Silverforces som sa så klokt att Det kommer bli en helt annan grej när vi väl är där, och att Esmeralda själv nästan grät av lycka när det provspelades i de nya miljöerna. Jag litar på de orden!
 
Sedan älskar jag också att sådana här stoooora nyheter engagerar hela communityt. Inklusive mig :) Det är bra att släppa sneak peeks. Grymma spel!
 
Bild från Star stables hemsida. Det ser riktigt mysigt ut! Hoppas att det blir bra <3
Allmänt | |
Upp