Favorithögtiden på hela året

Igår, onsdag, skyndade jag mig hem från jobbet (kan ha varit så att jag till och med flexade hem lite tidigare...) för att ladda upp med fötterna i högläge, Halloween-film på teven och ett mysigt halloween-spel i knät. Det är dags för favorithögtiden på året! Varde Hall-o-weeeeen!
Jag måste dock erkänna att jag verkligen saknar de tidigare uppdragen, det vill säga spökjakt och jaga efter äpplen, gå i labyrinten i Vingårdskällaren och... ja vad mer vi nu gjorde. Haha. Men det tillhör väl Star stables nya look. Och vi har ju fått nya "världar" att resa till och jag är faktiskt mindre förtjust i det om jag ska vara helt ärlig! Jag vill att mystiken befinner sig på Jorvik, helst inte att vi ska behöva resa BORT till Julvärlden, Mica Stonegrounds värld eller Gallopers mysiga häng. Haha. Jag tror ni vet vad jag menar. Det kändes ändå lite läskigare när Galloper smög runt på Jorvik!!!
Hur som helst är jag ändå löjligt förtjust i Gallopers näste. Jag är en riktig sucker för spökfigurer, "oförstådda själar" och det nya racet med den dramatiska och känslomässiga musiken till Gallopers tre mardrömmar är helt utomordentligt välgjort. Jag tjöt högt av välbehag när jag red igenom racet första gången. Jag ska ta och lyssna igenom soundtracket på Spotify! 
Kul också för de som längtat efter att få rida på eldhästen! För min del räcker det att rida honom i racet, men gläds åt de som får chansen att köpa honom och ta med hem till Jorvik.

Tack för en jättekul uppdatering! <3
 
Onsdagsuppdateringar | |
#1 - - Alva Lionrock :

Jag älskar både de nya och de gamla firandena, jag tycker att både de gamla spökena som flöt om kring, pumpajakten, spöktåget (var nog några år sen den var i spelet tror jag) och "äppeltunnorna" kunder ha fått varit kvar tillsammans med Gallopers fästning.
Och vad hände med Fae (eller var det den andra systern?), hon som gjorde en mumiedräkt åt en? Det var rätt roligt att göra tycker jag:/
Tycker samma med resten av alla uppdaterade firanden, t ex julbyn, älskade den men älskade också snön på jorvik:(

Svar: Åååhh trodde jag var ensam om att tycka om snön på jorvik!!! Saknar det varje vinter, jag kommer veerkligen i stämning när det är kallt och krispigt på ön! Finns ju ingen anledning annars att få rida runt i tjocka jackor och tumvantar (förutom när man besöker Dinodalen men det blir lite ensidigt.. ;) ) Tycker också att de gamla sakerna kunde ha fått vara kvar! :(
rainfields.blogg.se

Upp