Kvällstur i Mistfall

God kväll! Har haft en härlig helg som avrundas med lite spel. Jag vet att de flesta hyllar Mistfall och anser att stället gör att övriga Jorvik framstår som gammalt och trist. Jag tycker typ... tvärtom! Alltså, det är jättefint, men jag tycker det ger en kall känsla, förmodligen för att ljuset är så blått. Himlen är blå men det finns ingen sol som lyser. Ett evigt disigt väder. Naturen - blommor, buskar och träd - påminner om ett annat klimat, lite mer österländskt. Medan Jorvik spär på sin skandinaviska charm med granar och björkar är Mistfall en magisk skog som man läser om i sagoböcker. 
 Med det sagt menar jag inte att jag inte gillar Mistfall. Men jag tillhör inte skaran som tokhyllar området och vill att hela Jorvik ska se ut så. Jag tycker liksom bara att det är okej och fint, men jag gillar Moorland och Silverglade och Valedale mer :) 
 
 
Jag är så nyfiken på vad som finns på andra sidan tunneln!!! Ååååh vad jag vill upptäcka nya områden :(
 
Allmänt | |
Upp