Arkeologi

Hej hörni! Det var länge sedan jag var inne här då det absolut inte funnits tid eller intresse av att blogga - framför allt till följd av att jag tagit examen (!) samt fått ett nytt jobb (!) som krävt 100 % fokus av mig. Men jag läser fortfarande alla härliga SSO-bloggar, är så inponerad av er alla som fortsätter vara kreativa och skriver ihop välformulerade inlägg och postar fina bilder!
 
Jag har hunnit spela lite grann emellanåt och eftersom det (som vanligt) inte funnits någon längre uppdragskedja att ägna sig åt så har jag fokuserat på arkeologi. Jag vet inte när vi fick tillgång till det, ja i samband med att Dinodalen öppnade såklart, men när var det egentligen - flera år sedan?! Där har jag lyckats skrapa ihop tre olika skelett och fram till för någon dag sedan dessutom blivit klar med arkeologin i Epona (hos professorn, däremot inte hos Walter Winterwell). Den uppdrags"serien" då jag fick stifta bekantskap med Hawaii Jones var SÅ kul! Tänk att jag inte gjort det uppdraget förrän NU?! 

Men det är en enda grej som grämer mig. Jag nämnde att jag lyckats hitta tre av skeletten i Dinodalen. Där belönades jag bland annat med en jacka som jag suktat efter så länge! Det är det sista skelettet som jag - uppenbarligen - ägnat mig minst tid åt då jag tyckt hela området runt Isenskog är svårnavigerad. Det är nog främst dimman som gör det svårt för mig. Nu har jag ridit runt där hur många gånger som helst och ändå belönas jag med KNAPPT en del per "runda". Och då behöver man typ 2+8+8+12... Jag antar att jag bara har otur! Kan rida förbi samma sten hundra gånger och den vill aldrig glittra. Och glittrar den så får jag en trasig konservburk. Haha.

Men! Den dagen kommer. Jag vet ju med mig att när jag väl lyckas hitta alla delar så får jag den där fina västen!

 
Allmänt | |
#1 - - Delfina:

Jag har velat ha den där jackan jättelänge och får den aldrig haha. Den är ursnygg verkligen!

Upp