Jag har blivit med ponny!

Det osannolika har hänt! Jag trodde aaaaldrig att jag skulle köpa en ponny då de är sega och inte fanns i särskilt vackra varianter, till att börja med. När welshponnyerna kom ville jag gärna ha en men kunde inte stå ut med tanken på att det skulle ta ett halvt sekel att ta sig från en plats till en annan...
 Men så släpptes de nya jorvikiska ponnyerna, uppdaterade och snygga, trots detta var jag var ändå inte såld på dem. När jag däremot fick se att en ny ponny fanns i appen så ändrade jag mig. Vilken snygging! Och det känna extra speciellt att man fött upp den själv och konverterat in i spelet.
Jag ger er: Berta! En pigg men envis ponny som travade rätt in i mitt hjärta.

Jag blev plötsligt tagg på en liten uppdragsserie som jag aldrig fått uppleva, nämligen bygget av ponnytävlingen i Fort Pinta. Tji fick jag när det krävdes en övernattning med detsamma, men då har jag något kul att se fram emot imorgon om det inte är någon jätte-onsdagsuppdatering.

En sak blev jag väldigt besviken på dock, och det är att trots den krumma storleken så ser vi lika små ut när vi rider ponny som när vi rider storhäst. Hade varit mer realistiskt om fötterna var placerade nedanför ponnyns mage. Det syntes när man klättrade upp på ponnyn att hela karaktären liksom krympte. Synd, tycker jag! 

Ett önskemål jag har är att hästarna borde låta annorlunda! Orimligt i mina öron att ponnyn gnäggar likadant som en shirehäst. Det vore väl coolt om de lät annorlunda, våra vackra springare i detta spel! :D
 
 
Mina hästar | |
Upp